top of page

האם את מאוהבת בנרקיסיסט?

מערכות יחסים יכולות להיות לפעמים מורכבות, במיוחד כשמדובר במערכות יחסים רומנטיות.

עם זאת, זיהוי אם בן הזוג שלך הוא נרקיסיסט אפילו מסובך יותר. אבל מה אם הוא כן? איך כדאי להתמודד איתו?


עד סוף המאמר את תגלי כיצד תדעי עם בן הזוג שלך נרקיסיסט.


איך לזהות מערכת יחסים נרקיסיסטית?


אולי את לא מבינה שאת במערכת יחסים עם נרקיסיסט. עם זאת, ייתכן שתוכלי לראות כמה סימנים מההתחלה, כגון:


הם היחידים שהדעה שלהם נחשבת:


אחד הסימנים החשובים ביותר הוא שהם אובססיביים לעצמם. הכל תמיד קשור אליהם. לפעמים, את עלולה לתהות אם את קיימת, ובוודאי, הם מספיק טובים לגרום לך להרגיש רע עם עצמך. מה שלא תעשי או תגידי לא יספיק להם. הם לא ישימו לב לכל מה שאת אומרת והם עלולים להפריע לשיחות שלך.



הם לא מכבדים גבולות:


סימן חשוב נוסף הוא שהשותף שלך עלול לא לכבד את הגבולות שלך ולחרוג מהם ללא הרף. זה יכול לכלול פלישה למרחב האישי שלך והשאלת פריטים וכסף שלך ללא כוונה להחזיר אותם. החלק הגרוע ביותר בהיעדר הגבולות שלהם הוא חוסר החרטה שלהם. לא רק שהם חוצים את הגבול, אלא שנראה שהם לא מוטרדים מכך.



הם גורמים לך להרגיש לבד:


אחת הדרכים החשובות ביותר שבהן נרקיסיסטים משיגים שליטה במערכת יחסים היא על ידי בידודך. בדיוק כמו שטורף מפריד בין הציד שלו לעדר, הוא עלול לנתק אותך מחבריך ומשפחתך כך שאין לך על מי לסמוך מלבדם.



הם אובססיביים לעצמם:


הם עשויים לעשות רושם ראשוני של אנשים סופר בטוחים בהתחלה; עם זאת, ככל שיחלוף הזמן, את תביני שהם אובססיביים לעצמם. הם ניזונים ממחמאות ומאישורים קבועים של אחרים. הם עלולים לכעוס ולהרוס אם הם לא זוכים לשבחים על משהו שהם עשו, שלדעתם ראוי לשבחים ולמחמאות.


הם מניפולטיביים:


אחרון חביב, נרקיסיסטים הם מעולים במניפולציות. הם תמיד יגרמו לך להרגיש רע עם עצמך, גם אם המעשים שלך נורמליים. הם אוהבים לשחק את הקורבן. זה יגרום לך להרגיש שאת חייבת ללכת על קליפות ביצים סביבם. את כל הזמן תרגישי אשמה, מה שעשוי לפגוע בביטחון העצמי שלך ולהחמיר את החרדה שלך.



איך להתמודד עם בן זוג נרקיסיסט?


תקשורת בריאה:


תקשורת היא המפתח. לפעמים, לתקשר עם בן הזוג שלך על איך ההתנהגות שלו פוגעת בך יכול להיות מספיק. אז, אל תזלזלי בכוחה של שיחה טובה; תנסי את מזלך. אבל, אני חייבת להזהיר אותך שברוב המקרים, דיונים עם נרקיסיסט אינם נושאים פרי.


אל תשקרי לעצמך:


אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם בן זוג נרקיסיסטי היא להשלים עם זה. את צריכה להבין שהשותף שלך הוא נרקיסיסט, ואת צריכה לעשות משהו בנידון. את לא צריכה לפתח עור עבה רק בגלל שאת אוהבת אותו. הוא צריך ללכת לטיפול.


תקבעי גבולות ברורים:


כפי שציינתי, ייתכן שבן הזוג שלך חורג מהגבולות שלו. מה שאת צריכה לעשות כאן זה להציב איתו גבולות ברורים. את צריכה להיות נחרצת ותקיפה לגבי התנהגות שחשובה לך במערכת יחסים..


חלק מהדברים הנוספים שאת יכולה לעשות הם:


• הימנעי מוויכוח איתו

• להטיל ספק בפעולות שלו

• התעלמי מההתפרצויות שלו

• אל תצדיקי כל פעולה שלך

• אל תיקחי הכל ללב

• תלחששי אותו

תעשי את הבחירה הקשה:


קל יותר לומר מאשר לעשות את הבחירה הקשה. אם ניסית את כל השאר ושום דבר לא עבד עד כה, תשקלי לעזוב אותו. אני מבינה שזה צעד ענק, אבל זה לא שווה את הכבוד והבריאות הנפשית שלך.

bottom of page